Click here to get more Islamic Greetings from MasterGreetings.com
Click here to get more Flower Greetings from MasterGreetings.com

Selasa, 19 April 2011

GELAGAT ANAKKU

Tanggal 14/04/2011.


Anakku ini dah berusia 2 1/2 tahun. Ni rawatan susulan jer nak tahu perkembangan tumbesarannya. Sebelum pergi ke klinik aku dah pesan banyak kali timbang je tau..tak cucuk pun.

Saat menunggu giliran di Klinik. Jam 8.30 pagi ambil nombor, dapat la no 44. Waktu ni no di paparkan untuk masuk bilik rawatan baru je no 3. Tak pa la...lama lagi ni, so, aku bawa lah dia pergi  sarapan. Anakku kecil macam ni pun boleh makan roti canai sekeping..perghh..boleh tahan.


Sarapan ambil masa 20 minit gak la...dah agak mesti lambat punya. Habis sarapan masuk semula ke klinik. Wah! ramainya orang yang menunggu masa ni...check2 nama pun tak dipanggil lagi untuk timbang.  Cari la tempat duduk...penat menunggu..kalau tak duduk boleh pengsan rasanya. Waktu ni anak aku okey lagi boleh maintain machonya, duduk kat pangkuan..hanya main2 kat kawasan tempat duduk jer. Tunggu punya tunggu......dia pun dah mula boring....


Mula buang kasut, main kat pintu.
Main lock pintu..tekan, pusing....Nurse pun dah tak terkata apa...main la...jangan tersepit sudah...
Panjat kerusi la pulak...masa ni aku pun dan rasa macam letih jer...
Beralih dari satu kerusi ke satu kerusi.

Ini dekat dengan pintu...tak ada mainan jadi pintu la mainannya.

Tunggu punya tunggu, Jam 10.15 pagi baru dipanggil untuk timbang...penakut betul anakku ni, timbang pun tak nak..cepat2 aku dukung dia...nampak nurse kt sebelah lagi la dia cepat2 nak lari...tapi sempat la juga aku timbangkan dia..15.1 kg. Nak ukur tinggi lak...lagi satu hal...aku yang kena cepat2 buat..dapat tanda jer pengukur tu..tak dapat yang tepat sangat la. Lepas selesai terus jer dia lari ke tempat lain. Semua orang gelak tengok gelagatnya.

Tunggu  lagi...no dipaparkan 37...adoiii macam nak sempot aku dibuatnya. Tunggu lagi la...nak buat macam mana..

Tepat 11.00 pagi baru no aku naik....masuk bilik rawatan..tak da check apapun..cuba tanya2 jer. Disebabkan anakku ini aktif, tumbesaran sempurna, sihat dan banyak cakap..kira okey la. Alhamdulillah. Sekejap jer..dah keluar. Dah selesai aku singgah pergi beli lauk siap jer..tak sempat dah nak masak. Aku pun letih. Lepas tu balik rumah..

Dah kat rumah aku buat la kerja sikit...masak nasi dan hidangkan lauk2 yang aku beli tadi. Aku sempat la buatkan milo satu cawan kat anakku ini..sebabnya dia dah tak minum susu..so, milo la pilihannya. Aku on kan TV..Sedang aku sibuk tu....aku rasa gak macam senyap sunyi jer...rupa-rupanya.......dah zzzzzzzzzzzzzzzzzz
Sampai tertidur la....akibat keletihan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...