Click here to get more Islamic Greetings from MasterGreetings.com
Click here to get more Flower Greetings from MasterGreetings.com

Rabu, 20 April 2011

KITTY DALAM KENANGAN

Kucing pertama yang aku bela. Aku yang bagi nama KITTY. Kitty ni betina, ada kacukan sikit la. Asalnya Kitty ni kawan anak aku yang sulong tu bagi. Kawan anak aku kata sayang nak buang so, dia bagi kat anak aku. Pada mulanya aku memang tak minat kucing ni sebab anak aku no. 3 ada asma.  Tak apa la..berat2 hati pun aku cuba la bela si Kitty ni. 

Asalnya kecil jer  si Kitty ni dulu dan hampir setahun lebih gak aku bela, Kitty ni tak pandai makan nasi dan ikan..Aku belikan makanan khas untuk dia. Tapi faham-faham jer la mana tahan 1 minggu RM10 untuk makanan dia jer. Hubby aku kata tukar la bagi jer makan nasi dan ada ikan2 lebih tu tumbuk gaulkan pada nasi. Janggal gak la dia...tapi lama2 dah tak ada pilihan dia makan gak sampai la habis hayatnya.

Dalam 2 minggu Kitty ada, aku letak dia dalam rumah. Banyak kali gak la dia buat hal...sampai terkucil2 kat katil anak aku...Tak apa sabar..ada hikmahnya bela binatang terutama kucing ni. Lepas 2 minggu aku letak kat belakang rumah. Punya la setianya si Kitty ni...

Sejak aku bela Kitty, ada pula kucing bunting dan beranak kat belakang rumah aku. Serasi gaknya la. Sejak dari itu kucing aku bertambah.

Antara banyak-banyak kucing yang aku ada Kitty ni paling aktif dan pantas. Pandai tangkap katak dan tikus.

Tarikh: 08/04/2011 
Kitty masa ni sihat jer. Bunting dalam 2 bulan agaknya. Nii tengah rehat-rehat..baru lepas makan nasi

Tarikh: 08/04/2011
Nampak comel jer...tenang. Bila dia bunting aku perasan dia dah tak berapa aktif. 


Tarikh: 13/04/2011
Ni la hari2 terakhir aku dapat lihat dia...masa ni kitty dah mcm tak bermaya...berdengusss je. Aku panggil pun Kitty tak datang. Diam jer..aku sempat juga la usap2 badannya waktu ni..

Tarikh: 14/04/2011
Masa ni aku cari Kitty merata tempat..tak jumpa..aku fikir tentu dia pergi tempat lain..yang sedihnya kalau dia mati... Yang aku hairan Kitty tak mati kat rumah sendiri...kenapa ye? Dia tak menyusahkan tuannya pun. Tapi aku sedih sebab tak nampak  bangkainya. Sekurang-kurangnya kalau Kitty mati di rumah, aku boleh tanam dia elok2. 

Kitty ku dalam kenangan..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...